Hayalinizin Peşinden Koşun: 16 Yaşında Nasıl İşe Girdim

Furkan
2 min readJan 22, 2022

Herkese selam! Bu yazımda yazılıma nasıl başladığımı, karşılaştığım zorluklar ve en önemlisi iş bulma hikayemi ele alacağım.

Ben Furkan. Lise 11.Sınıf öğrencisiyim yazılıma 2 sene önce başladım. Bu süreçte PHP, Android ve iOS gibi birçok alanda kendimi denedim fakat mobil uygulamalar ile ilgilenmenin benim için daha heyecan verici olduğunu biliyordum. Hadi Başlayalım 🧨

Kodlamaya Nasıl Başladım

Benim kodlama hikayem Ortaokul 7.sınıfa dayanıyor tabi o sıralar scratch ile kendim bir şeyler yapmaya çalışıyordum scratch’in yanında sadece bazı programlama dillerinin isimlerini biliyordum, acaba nasıl yazılıyor diye araştırdığımda ise bana çok karışık geliyordu ve anlamıyordum 😄

Scratch Hesabımın “Hakkında” kısmı 😅

Mobil Uygulama Geliştirmeye Nasıl Başladım

Mobil uygulama geliştirmem aslında çoğu kişi gibi udemy kurslarını satın alarak ve 2.el bir “Macbook Air” ile başladı. İlk başlarda sadece kursu takip ederek bir şeyler yapmaya çalışıyordum yani bir nevi kurs ile takılı kalıyordum. Bir zaman sonra bunu farkedip artık kendim basit bir uygulama geliştirmek istiyordum. Kursun %60 lık kısımını izleyip internette “iOS Development” ile ilgili kaynaklara dalıp onları okuyup daha farklı şeyler denemeye çalışıyordum. Mobil uygulama geliştirmeye başlama sürecim böyle idi 😁

Zorluklara Hazır Olun!

İlk başladığımda bir kodlama arkadaşım yoktu, tek başımaydım. Kursu takip ettiğim zamanlarda çok fazla zorlanmıştım, hatta bir projeyi olmuyor diye 20 defa tekrardan oluşturup denediğimi çok iyi hatırlıyorum. Bu süreçte dişinizi sıkıp, motivasyonunuzu kaybetmezseniz ileride meyvesini çok iyi bir şekilde alacaksınız. Asla hayalinizin peşini bırakmayın.

Peki Sonra Ne Oldu?

Belirli bir süre kendimi geliştirdikten sonra farklı insanlar ve komüniteler ile tanıştım, bunların çok önemli olduğunu düşünüyorum çünkü gerçekten bana çok şey kattılar. Tanıştığınız insanlar ile hem sohbet edip hemde yeni şeyler öğrenerek kendinizi bir üst level’a çıkarıyorsunuz (Bunu deneyimlemiş birisi olarak söylüyorum 😁 )

İş Bulma Sürecim

Şimdi gelelim en önemli konuya, artık iş bulma seviyesine geldiğimde kendime “Junior Developer” diyebiliyordum. İş bulma sürecime gelene kadar çok fazla bilgi edindim artık kendi projelerimi daha güzel ve temiz bir şekilde yapabiliyor ve bunları yayınlayabiliyordum, iş başvurusu yapmadan önce kendime bir cv hazırladım (çok da bir deneyimim olmamasına rağmen) cv hazırladıktan sonra projelerimin olduğu bir portföy (Bu bir Github hesabı olabilir) hazırladım, her şeyi tamamladıktan sonra LinkedIn den Türkiyedeki bana uygun Jr. iOS Developer iş ilanlarına başvurdum, başvurduklarımdan geri dönüş yapanlar ile bir görüşme/teknik mülakat yaptıktan sonra ilk işime başlamış oldum 🥳.

Yeni Başlayanlara Tavsiyelerim

iOS Geliştirmeye veya yazılıma ilk başlayanlar için tavsiyelerim:

  • Bir Twitter hesabınız olsun (orada neler öğrendiklerinizi ne yaptıklarınızı mutlaka paylaşın)
  • Yaptığınız projeleri güzel bir ReadMe ile Github da paylaşın
  • İleriki dönemlerde daha fazla geliştiğiniz zaman mimarilere çok önem verin (MVVM-VIPER-MVVM-C)
  • İnternetteki kaynaklardan yararlanmayı unutmayın
  • Başka insanlarla ve komüniteler ile tanışıp ağınızı büyütün
  • Yenilgiyi kabul edin ama denememeyi asla

Medium daki ilk makalem olduğu için çok heyecanlıyım, yazarken birkaç hata yapmış olabilirim 🙂. Kendinize çok iyi bakın her gün yeni şeyler öğrenmeyi unutmayın 🎉

--

--